dinsdag 5 oktober 2010

De eerste dagen in mijn appartement in Maadi, Cairo

Hallo,

Afgelopen Zondag, 3 Oktober was het dan zover, vertrekken uit Grand Hyat, het hotel waar ik een maand lang heb gezeten. Het was nog niet zo dat de muren op me afkwamen, maar je kreeg wel genoeg van het personeel, wel goed bedoeld, dat ieder moment van de dag je kamer op komt. Om te poetsen, de minibar check, fruit brengen, dubbel check of je wat dan ook nodig hebben, en wat nog meer zij. Je hebt dus erg weinig privacy.

Het was best wel een drukke dag, eerst uitchecken, dan na het werk, s'middags iets eerder weg. En dan na Carrefour, een soortement van V&D, maar dan heeel groot, waar je alles kunt krijgen wat je maar wil. Het is wel lastig om iet te vinden, mijn chauffeur spreekt niet zo goed engels, en de meeste egyptenaren spreken helemaal geen engels, dus probeer maar eens een afwasborstel te vinden, of daarna een wc borstel. Een theedoek is ook erg lastig als je bij de gewone handdoeken uitkomt. Allemaal basic things, die niet aanwezig zijn in het appartement.
Maar goed na 2 dagen heen en weer kent een groot aantal medewerkers van de Carrefour mij zo langzamerhand wel. Ik heb nu wel de meest gebruikelijke zaken, maar goed dan wil je een eitje bakken en dan heeft het gasfornuis geen electronische ontsteking. Maar ja lucifers heb ik niet, ook geen aansteker, ik rook niet meer weet je wel, dus dan maar geen ei.

Het appartement is erg rustig ik zit op d bovenste verdieping, verdieping 5, waarbij ik dan in mijn woonkamer een wenteltrap heb na het dakterras. In de flat om het zo maar even te nomen zitten 12 appartementen. De flat heeft een Boab en een Service mannetje. De boab is een soortement van huismeester en de service man is de klusjes man. De klusjesman heb ik al diverse keren over de vloer gehad. Nog niet alles is klaar zogezegd.

Eerste dag had ik geen water in de keuken, er zit nl. een lek duhu, geen zithoek, geen gordijnen en de beloofde planten zijn er nog niet. S'avonds laat, 11 uur, werden de gordijnen van de slaapkamer nog even opgehangen. Op de tweede dag, had ik Iwan op bezoek, dat was erg gezellig by the way, toen werd de zithoek gebracht. En hopelijk wordt dan vandaag nog de rest gedaan, gordijnen en water.

Maar moet wel zeggen dat ik me op een of andere manier wel op mijn gemak voel in mijn hut. Zit nu lekker rustig in mijn woonkamer dit berichtje te typen, op de achtergrond klinkt Mozart, symphony hupeldepup, kan dus nu even lekker relaxen.

Groetjes,
Mark

Geen opmerkingen:

Een reactie posten